Jarné potulky - Muráň

6. 5. 2017

Dňa 6. mája 2017 sa stretávame v skorých ranných hodinách na parkovisku a pri „naloďovaní“ zisťujeme, že nám chýba Ľudo a Vierka. Mikrobusom Miloša Kušníra, autami Jožka KaščáKA a Andreja Angeloviča sa vyberáme cez Brezovicu, Brutovce, Levoču, Muránsku hutu do nášho základného tábora, ktorý sa nachádza na Prednej hore. Tu nás už vítajú Belo, Gabi a Paly a prichádzajú Slavo a Zuzka.

Sme ubytovaní na dvoch ubytovniach – OLUP Predná Hora a Predná hora 2. Zisťujeme, že sme síce vzdialení tri kilometre , ale existuje kilometrová skratka.Keďže je slnečné počasie vyrážame hneď na túru po žltej značke traverzujeme na Muránsky hrad. Cyklisti sa rozdelili do dvoch skupín – Gabi, Paly a Belo vytvárajú jednu a Slavo, Zuzka, Anička, Janko, Denis tvoria  druhú.

Na chate pod Muránskym hradom stretávame známych. Konštatujeme veľkosť hradu a vyžívame sa v pohľadoch na všetky strany. Cestou naspäť sa občerstvíme v bufete pod hradom, kde stretávame našich cyklistov a vraciame cez Veľkú lúku a Muránsku hutu. Jožko Mizerák pri fotení zle stúpi a má problém dôjsť do cieľa. Na vrátnici pri vstupe na večeru ho ošetruje Anička Bencová. Stravu máme vybavenú priamo v OLUP, kde organizovane vytvárame skupinu, na ktorú pozerajú pacienti so záujmom. Gabi má vybavené bezmäsité jedlo!

Večer sa  stretávame pri pivku v rekreačnom zariadení a potom si s chuti zanôtime v teple na chate 2. skupinu doplní Miloš, Tonka a Ďodík Kožuškovci.

V noci sa strhne lejak a aj predpovede na ďalší deň nie sú bohvieaké. Po spoločných raňajkách na chatkách vyráža skupina s cieľom vystúpiť zo sedla Javorinka na Stolicu -1476 m vysoký vrch v Stolických vrchoch. Vzhľadom ku lejaku a nedostatku času sa však vracia z posledného sedla pod vrcholom. Skupinu doplnili Janko Feltovič a Denis Hoza, ktorý pri zjazde z Prednej hory dostali defekt a praskol rám. Cyklistické skupiny sa vybrali na Telgárt (Zuzka, Anička a Slavo) a na Veľkú lúku (lítači).

Večer sledujeme aj zápas našich reprezentantov s Lotyšmi (bohužiaľ sme prehrali). Terka Križalkovičová volá, že s Jožkom neprídu.

Debatujeme ešte na izbách a ukladáme sa na zaslúžilí spánok.

Ráno nás prebúdza slniečko. Balíme veci a pripravujeme sa na odchod. Nedarí sa nám vyštartovať od chaty, lebo je mokro a mikrobus prekĺzava - tak tlačíme. Po vyzdvihnutí druhej partie pokračujeme k prameňu Hrona a zo sedla nad prameňom vyrážame na náš posledný výbeh na Borovniak (1268 m n.m.). Ja Janko, Denis a Jožko Mizerák ho zvládneme v „tréningovom rytme“ za necelú hodinu a štvrť. Ani ostatní sa nevlečú a aj Dodko Kožuško si vychutná nádherný výhľad.

Využívame zbytky po raňajkách a pochutnávame si na šunke, eidam tehle, paprike.... Po príchode ďalších zanôtime „Slovensko naše...“ a vydávame sa späť k autám. Jožko Kaščák tu pripravil špajzu. Pri ceste domov od únavy všetci sladko zaspávame.

Našu akciu podporili aj Bibiána Roháčová a Tibor Gecze z prešovského KST.

Šťastní prichádzame domov a konštatujeme – bolo výborne a zaváhali tí, čo nešli!

Dodo Sobota, organizátor akcie!