Poľana

26. 7. 2012

Expedíciu KST Mladosť Odeva Lipany začíname ráno 26. Júla 2012, kedy vyrážame o šiestej z parkoviska na Nám. sv. Martina. Jožko Kaščák s autom a Dodo Sobota cez Vojenské pásmo Javorina. Andrej Angelovič s Antonom Višňovským smer Sabinov pre Zuzku Čekanovú a Vierku Kruľákovú. Ľudo Lukáč, Bernard Majtner st., Ondrej Benc, Anka Bencova smer Levoča, kde máme prvý zraz.

Po ďalšej ceste cez Hranovnicu sa zastavujme južne od sedla Besnik, na úpätí Kráľovej hole, v nadmorskej výške (cca 934 m. n.m) pri prameni Hrona a pri viadukte pred Telgártom, kde nás dobieha Marcel Polomský s Ankou Polomskou, Števo Ondrej a Ľubka Nehilová. V Telgárte sa zastavujeme v penzióne Zubrovica, kde si dávame kávičku od majiteľky penziónu, ktorá je priateľkou Zuzky. Ďalšie naša zastávka je v Brezne, kde dokupujeme veci v TESCU a čakáme na Janka Stebilu, ktorý bude ďalším členom expedície.

V Čiernom Balogu nastupujeme na vláčik do Vydrovskej doliny, kde si pozeráme lesnícky skanzen, bohužiaľ dážď nám preruší obhliadku celej veľmi zaujímavej trasy.

Do Hriňovej prichádzame v silnom lejaku, ale po príchode do Penziónu u Heleny (časť Hriňovej s názvom Priehalina) dážď prestáva.

Vedúci výpravy Jozef Kaščák určuje vedúcich jednotlivých činností:

- Ubytovanie - Ľubica,
- Večera - Zuzka, Ondrej a Janko,
- Trasy – Dodo.

Po výbornej večeri (ryža, bravčové) pokračuje zábava rozprávaním vtipov a hrou na gitaru do neskorých nočných hodín .

27. júl – piatok

Po spoločných raňajkách vyrážame na poldennú túru. Naše úsilie smeruje k zelenej značke, ktorá vedie k vodopádu v Bystrej doline a na Poľanu. V časti Pivničky sa naša skupina síce pri hľadaní chodníka rozdeľuje, ale následne sa spája a pribúdajú nám aj dvaja psíci (malý a veľký )
Vodopád Bystrého potoka je úžasný má výšku 23 metrov a dostávame sa na horský hotel Poľana, kde sa občerstvujeme. Iba malý psík neuveriteľným spôsobom prekoná veľké výškové prevýšenie a rebríky po pravej strane vodopádu. Samozrejme, že nemôže chýbať ani turistická hymna, ktorá tu má skvelú ozvenu. Stretávame lesníka, ktorý nám rozpráva o množstve medveďov na Poľane.
Po žltej značke schádzame naspäť do Hriňovej. Kde o. i. prechádzame so smiechom aj cez súkromné pozemky. Zbierame kvantum húb, ktoré sa tu nachádzajú.
Naše obavy o množstvo medveďov v tejto lokalite sa chvalabohu nepotvrdzujú. Bohužiaľ v Pivničkách napáda nášho malého súputníka svorka útočných psov a len s veľkým úsilím sa nám ho podarí zachrániť! Domáci tvrdí, že on je tu doma Ináč pri ceste nás navigovali aj domáci starší pán, ktorý nám dovolil v pohode prejsť aj cez jeho ohradníky - takže vetko je o ľuďoch !!! Večer spievame hymnu aj von, o čo nás poprosí domáca pani.

28. júl - sobota

Jožko Kaščák nás vyváža po ceste na horský hotel Poľana, kde pokračujeme po červenej značke na Poľanu (1458 m n.m) a na Kopce (1334 m n.m.) Cesta však vedie lesom a vyhliadky sme využili na prezentáciu stratovulkánu s riekou Hučava. Pri návrate na horský hotel sledujeme vystúpenie našej Hantuchovej proti číňanke Li a držíme prsty Saganovi pri pretekoch. Keďže je sobota, je tu viac turistov ako deň predtým. Pri ceste naspäť zbierame na lúkach nad Hrińovou Materinu dúšku, Ľubovník...Po večeri pokračuje naša zábava pri vtipoch a speve.

29. júl – nedeľa

Skupina sa vybrala na nedeľné bohoslužby do kostola, ktorý má perfektne upravené okolie a farár má výbornú kázeń. Po obede vyrážame späť do Brezna a do Ranča pod Veľkou skalou, kde sa naše cesty autami rozchádzajú

Lúčime sa a prajeme si šťastnú cestu a skoré stretnutie!

CELKOVÉ HODNOTENIE:

Všetci účastníci sa zhodli na tom, že náš vedúci Jožko Kaščák zabezpečil výbornú logistiku. Milo nás prekvapili všetci členovia expedície, či už varením (Janko) spevom (Andrej a Tóno), rozprávaním vtipov... Nikomu sa nič nestalo a počasie nám prialo. Vedúca penziónu nám na záver poďakovala a povedal, že takú výbornú partiu ešte u seba nemala xixixixi